Velkommen til bloggen min!


mandag 12. oktober 2009

BarneTV

Hva har skjedd med barneTV??

Finnes det ikke kvalitetskontroll på hva barn skal se? Det er jo voksene mennesker som regelrett driter seg ut. Hva er poenget med å overdrive så til de grader? Hvis de først skal mime, så kan vi vel gjøre det ordentlig og hva skjer med den pedagogiske delen?

Nei, gi barna Portveien 2, sesamstasjon, gulars, Trond Viggo Torgersen og andungen kvakk kvakk! De fortjener bedre enn det karnevallet som blir sendt nå!

PlingPlong på NRK super var min inspirasjonskilde til dette innlegget! (bare så det er sagt!)

2 kommentarer:

May-Sissel sa...

Fullstendig enig!!! (Ikkje at eg driv og ser barne-tv, men eg er jo tante). Og ka med dei gode, gamle Asbjørnsen&Moe eventyra? Reveenka, Askeladden osv.

Og no når du først har satt meg igang, dubbing av engelske seria. En ting er jo at dei ungdomsseriane er søppel (det lisje eg har sett av dei), men dubbe dei? Tekst dei heller og la ungane plukke opp språket!

Siv sa...

Syns det er en trist utvikling:/
Håper det finnes et bedre alternativ når snuppa mi blir stor nok til å skjønne hva hun ser på.
Så langt holder det med disney channel, men skulle absolutt ha noen av de gode gamle fra NRK.

Savner veldig å se Amalies jul i adventstiden!